למרות האיום של ליצמן: ועדת המומחים דוחפת לסגר ארצי בתקופת החגים

צבי טסלר No Comments on למרות האיום של ליצמן: ועדת המומחים דוחפת לסגר ארצי בתקופת החגים

ועדת המומחים המייעצת לקבינט הקורונה, אומרת כי מודל הרמזור של פרופ' גמזו איננו מספק וכי יש להיערך לסגר ארצי לקראת החגים או בתקופת החגים. בנוסף מייעצים המומחים להחיל מיידת ריסון מהודק במקומות האדומים. השר ליצמן הזהיר כי סגר בחגים יגרום לפרישתו מהממשלה

סגר בשכונה חרדית בירושלים צילום: פלאש 90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמים במילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבינט המומחים שמייעץ לקבינט הקורונה קורא לקבינט לעלות הילוך במאבק בהתפשטות הנגיף. לדברי המומחים לא יהיה די באישור תוכנית הרמזור. אלה סבירות לא מבוטלת של הכרח לריסון מהודק/סגר ארצי – בהתאם למדרג הרמזור, בתוך מספר שבועות. המומחים מוסיפים כי עדיף שהסגר יתבצע  בתקופת החגים, או לפני כן אם יהיה זינוק.

לאור החגים שבפתח מבהירים המומחים כי יש להחיל מיידית ריסון מהודק באזורים אדומים והגבלות תנועה כדי למנוע ממי שנמצא באזור אדום לעבור לאזורים אחרים. בנוסף בכדי למנוע הדבקות המוניות באירועים גדולים יש להחיל קנסות מוגדלים על מנת להרתיע מארגני אירועים.

כזכור, השר יעקב ליצמן איים כי במידה ויהיה סגר בחגים אגודת ישראל תפרוש מהממשלה, השר אמר כי "אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר".

עוד הוסיף,  "אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים".



0 תגובות